Garantie & Retour

Wij vinden het niet meer dan logisch dat je tevreden bent na je aankoop. Voor garantie en retourrecht volgen we daarom altijd de goede Nederlandse wet- en regelgeving. Alle garanties en retouren worden afgehandeld via onze klantenservice, de adviseur is niet op de hoogte van de service afspraken. We werken volgens de neutrale versie Algemene Voorwaarden van de Thuiswinkel Organisatie.

Garantie

Logisch dat een product het moet doen waarvoor je het hebt gekocht. Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product dat bij normaal gebruik niet direct kapot gaat. Is er toch iets mis met je aankoop? Stuur het product dan naar ons op. Binnen 6 maanden na aankoop laten wij het product op onze kosten repareren. Heb je het product langer geleden gekocht? Dan helpen we natuurlijk ook en leggen we eventuele reparatiekosten eerst aan je voor. Vergeet niet de factuur of je factuurnummer mee te nemen. Kijk bij het kopje “retour” voor meer informatie rondom retourneren van artikelen. Voor tablets en mobiele telefonie gelden specifieke garantievoorwaarden.

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Reparatie

Is je product defect en wil je het laten repareren? De service afhandeling hebben wij ondergebracht bij MyCom, omdat KijkBijMij geen eigen winkels heeft. MyCom is recent overgenomen door de moedermaatschappij van KijkBijMij. Naast IT en elektronica expert, is MyCom ook gespecialiseerd in service afhandeling. Kom naar één van de MyCom winkels en wij doen een vooronderzoek en sturen je artikel ter reparatie voor je op als dat nodig blijkt te zijn. Wanneer een reparateur onderzoekt wat de schade is en het product dan netjes retour stuurt, dan zijn hier logistieke kosten aan verbonden. Stuur je het product per post op ter reparatie dan vraag je direct om dit onderzoek. Wanneer je naar een MyCom winkel komt dan kijken wij eerst met je mee om de mogelijkheden in te schatten. Kies je voor het onderzoek dan laten we je uiteraard weten wat de schade is die de reparateur heeft vastgesteld en wat de kosten zijn voor reparatie. Valt een defect niet onder de garantie? Dan zijn de kosten voor de reparatie voor eigen rekening. Voor enkele producten hebben we een thuisservice afgesproken. Dat betekent dat je zelf direct aan de leverancier je reparatie kunt aanbieden.

Retour

Balen, je aankoop is toch niet wat je ervan had gehoopt en je wilt het terugsturen. In je profiel kun je aanmelden welk product je gratis wilt retourneren of omruilen. Je krijgt dan een mail met een retourlabel en uitleg hoe te verzenden. Lukt het niet direct, vraag de klantenservice je even te helpen. Wanneer wij je retour hebben ontvangen dan zie je een negatief saldo in je profiel bij “user card”. Daar kun je kiezen om iets te kopen of het bedrag uit te laten betalen op je rekening. Wil je omruilen? Dan sturen we het nieuwe product direct naar je op wanneer het geretourneerde product is ontvangen.

Retourformulier voor online aankopen

Wil je liever retourneren met een retourformulier? Dat kan ook. Lees het retourformulier goed door en vul het volledig in. Het retourformulier vind je hier. Wil je alsjeblieft ook denken aan het meesturen van het betalingsbewijs?

Terugbetaling

Wanneer je hebt betaald via AfterPay, zal de terugbetaling (mits er betaald is) binnen 14 dagen worden verzorgd door AfterPay.

Bedenktijd bij online aankopen

Na je online aankoop heb je een bedenktijd van 30 dagen. Deze termijn gaat lopen de dag nadat je de volledige bestelling hebt ontvangen. Recht van retour geldt volgens de Wet kopen op afstand voor online aankopen. Tijdens deze termijn kan je de aankoop ongedaan maken door ons hiervan op de hoogte te brengen. Indien je ons hiervan vooraf op de hoogte brengt, heb je vanaf dat moment nog 14 dagen om de betreffende producten daadwerkelijk te retourneren. Let erop dat producten die vanuit gezondheidsbeschermend- en hygiënisch oogpunt verzegeld verkocht zijn, alleen geretourneerd kunnen worden indien deze verzegeling niet is verbroken. Tevens kunnen makkelijk kopieerbare producten zoals games, dvd’s en cd’s niet worden geretourneerd zodra de verzegeling is verbroken.
Bij een beroep op de bedenktijd krijg je het volledige aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat de producten retour zijn ontvangen, of tot aan het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.

Herroepingsrecht

Wil je meer informatie over het herroepingsrecht? Klik dan hier. Hier kan je ook het Europees modelformulier voor herroeping vinden. Dit formulier kan je gebruiken om de herroeping aan ons kenbaar te maken. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.