Veelgestelde vragen

De app

Verward door miljoenen reviews en vele Youtube filmpjes, weet je gewoon niet meer wie gelijk heeft en wie uit zijn nek kletst. Er is één bron die je blindelings kunt vertrouwen: een andere consument die ervaring heeft met het product. Betrouwbaar en eerlijk advies van een expert.

Alleen in de KijkBijMij app kun je, live en interactief, met andere consumenten in contact komen om advies te vragen en te geven. Eén verbinding – via video – tussen twee mensen zorgt dat jij het eerlijke advies krijgt waar jij recht op hebt. En na het advies waarderen jullie elkaar met een sterren-rating. Het draait om jouw stem. Luid en duidelijk. Helder en eerlijk.

Advies

Je wilt iets weten over een bepaald product? Wie kan je dan beter van advies voorzien dan een andere consument die ervaring heeft met het product? Betrouwbaar en eerlijk advies van een expert. Je ziet in je app het aantal adviseurs die beschikbaar zijn voor dat product of productgroep. Nadat je hebt doorgeklikt zie je de adviseurs die direct beschikbaar zijn en die met de hoogste ratings bovenaan.

Ja, iedereen mag via de app advies geven. En dat gaat heel gemakkelijk. In je profiel geef je aan wanneer jij beschikbaar bent voor live video advies. Je hoeft niet al iets gekocht te hebben bij KijkBijMij. Of aan te tonen dat je een ervaringsdeskundige bent voor één of meerdere producten en of -groepen. Na je advies krijg je direct een rating van de adviesvrager en weet je direct of jouw advies geholpen heeft bij het maken van een keuze.

In principe krijg je 5% commissie over de verkoopprijs van het aangekochte product, wanneer de de adviesvrager binnen 30 dagen een aankoop bij KijkBijMij doet in de categorie waarin jij aan hem/haar advies hebt gegeven.

Je ziet de credits direct in je profiel na de aankoop. Pas nadat de termijn voor omruilgarantie van 30 dagen is verstreken worden in enkele dagen daarna de euro’s vrijgegeven, want de order kan nog retour komen. Je kunt de credits gebruiken voor een volgende aankoop of direct laten uitbetalen op je bankrekening.

Nee, KijkBijMij faciliteert het platform maar bemoeit zich niet met de inhoud. Wij geloven erin dat adviseurs en adviesvragers over het algemeen voldoende verantwoordelijk zijn om geen misbruik te maken van het platform. Wel stimuleren we de kwaliteit van het contact door elkaar te laten raten na de videochat.

Wanneer je niet gevonden wilt worden door specifieke gebruikers dan kun je deze blokkeren.

Bestellen

Natuurlijk, iedereen kan producten kopen en elkaar advies geven over zelf gekozen categorieën.

Nee, helaas kan je op dit moment alleen een order plaatsen en betalen als je in Nederland woont. Wanneer je met creditcard wilt betalen, moet het land van het factuuradres gelijk zijn aan het land waarin de creditcard is uitgegeven.

Betalen

AfterPay voert voor KijkBijMij, de website en de app, het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de “AfterPay app” kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving “Mijn AfterPay” kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat.

Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Nee, op dit moment ondersteunen we dergelijke betalingsmethoden niet.

Veiligheid staat bij KijkBijMij hoog in het vaandel. Je kiest zelf uit onze vele verschillende betaalmethodes, zoals iDEAL, creditcard, of achteraf met AfterPay. Betalen via iDEAL is veilig, want je rekent af via internetbankieren. Via iDEAL kom je in de beveiligde betaalomgeving van je eigen bank volgens de gebruikelijke wachtwoord autorisaties. Hier kun je betalen zoals je gewend bent. iDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank en SNS Regio Bank.

Betalingen met creditcards gaan via een secure server. Dit houdt in dat je creditcardgegevens versleuteld verzonden worden. De gegevens zijn dusdanig gecodeerd dat het voor derden onmogelijk is deze te ontcijferen tijdens het transport. Je kunt de beveiliging checken door op de betalingspagina op je rechtermuisknop te drukken en te kiezen voor “eigenschappen”. Je krijgt nu een venster met de verbindingsgegevens. Bij “verbinding” staat vermeld dat het om een SSL-verbinding gaat. Je creditcardgegevens, zoals het nummer en de vervaldatum, worden uiteraard niet opgeslagen.

Ook je gegevens zijn veilig bij KijkBijMij. Je gegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding en ook in onze database zijn je gegevens versleuteld opgeslagen. Meer over veiligheid en gebruik van je gegevens kun je vinden in onze Privacy Policy.

Bezorgen

Orders die op werkdagen voor 23.00 uur geplaatst zijn, worden de volgende dag bezorgd. Heb je in het weekend besteld dan ontvang je je order op dinsdag. Als een leverancier je order direct verstuurt kan deze bezorgdatum afwijken. Je kunt de levertijd altijd zien op de productpagina bij het artikel.

Vanaf €20.- bezorgen wij je bestelling gratis thuis, daaronder betaal je €2.95 verzendkosten.

Bestellingen die (van maandag t/m vrijdag) voor 23.00 uur online besteld en betaald zijn, worden in principe binnen 24 uur bij je bezorgd. Je krijgt een verzendbevestiging per mail met een track & trace code. Kleinere producten, die als briefpost verstuurd worden, kun je niet volgen.

Dat je bestelling nog niet binnen is kan een aantal oorzaken hebben:

  • online betaling is mislukt: check je winkelmandje in je profiel. Is deze leeg dan is de order geannuleerd en kun je het beste opnieuw een order plaatsen en betalen.
  • order heeft een andere levertijd: omdat de leverancier je order direct verstuurt. Je kunt de levertijd altijd zien op de productpagina bij het artikel.
  • order is helaas niet (volledig) op voorraad: als het goed is heb je een mail ontvangen met daarin de verwachte levertijd.
  • pakket is bij de buren bezorgd: misschien even navragen of iemand anders het pakket heeft aangenomen?

Zou je alsjeblieft nog 1 werkdag willen wachten om te kijken of de bestelling alsnog aankomt? Wanneer het pakket na 2 werkdagen nog niet is afgeleverd, dan helpt onze klantenservice graag met een passende oplossing!

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Alle garanties en retouren worden afgehandeld via onze klantenservice, de adviseur is niet op de hoogte van de service afspraken. We werken volgens de neutrale versie Algemene Voorwaarden van de Thuiswinkel Organisatie. Voor tablets en mobiele telefoons gelden specifieke garantievoorwaarden.

Dan zijn de kosten voor de reparatie voor eigen rekening. Kom anders eerst langs één van de MyCom winkels voor een vooronderzoek door een medewerker. Dit is geheel gratis en het advies is vrijblijvend. Wanneer een product naar een servicecenter wordt opgestuurd en een reparateur onderzoekt wat de schade is en het product dan netjes retour stuurt, dan zijn hier logistieke kosten aan verbonden. Stuur je het product per post op ter reparatie dan vraag je direct om dit onderzoek. Uiteraard laten wij weten wat de schade is die de reparateur heeft vastgesteld en wat de kosten zijn voor reparatie. Dan zijn er drie opties:

  1. Je gaat akkoord met de reparatiekosten en hoort van ons wanneer het product gerepareerd retour zal komen.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product terug. Je betaalt wel de onderzoekskosten om het product ongerepareerd retour te krijgen.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet retour. Het product wordt vernietigd en er zijn geen kosten.

De service afhandeling hebben wij ondergebracht bij MyCom, omdat KijkBijMij geen eigen winkels heeft. MyCom is recent overgenomen door de moedermaatschappij van KijkBijMij. Naast IT en elektronica expert, is MyCom ook gespecialiseerd in service afhandeling. Wij helpen je graag in een MyCom vestiging bij je in de buurt om het product in te leveren. Na reparatie zal het toestel dan ook weer opgehaald kunnen worden in de betreffende winkel. Ga naar www.mycom.nl/winkels voor een vestiging in de buurt.

Retour

Na je online aankoop heb je een bedenktijd van 30 dagen. Recht van retour geldt volgens de Wet kopen op afstand voor online aankopen. Want wij houden niet van moeilijk doen. Uitzondering zijn verzegelde items zoals mobiele telefoons, tablets en andere hygiëne-producten, die vallen niet onder de 30 dagen omruilgarantie.

In je profiel zie je de status van je order en of deze verzonden is. Hier kun je je aanmelden welk product je wilt retourneren of omruilen. Je krijgt dan een mail met een retourlabel en uitleg hoe te verzenden. Lukt het niet direct, vraag de klantenservice je even te helpen. Wanneer wij je retour hebben ontvangen dan zie je een negatief saldo in je profiel bij “user card”. Daar kun je kiezen om iets te kopen of het bedrag uit te laten betalen op je rekening. Wil je omruilen? Dan sturen we het nieuwe product direct naar je op wanneer het geretourneerde product is ontvangen.

Wil je liever retourneren met een retourformulier? Dat kan ook. Lees het retourformulier goed door en vul het volledig in. Het retourformulier vind je hier.

Aankopen waarvan de betaling met een acceptgiro van AfterPay voldaan is, kunnen bij KijkBijMij geretourneerd worden. De terugbetaling (mits er betaald is) wordt binnen 14 dagen door AfterPay verzorgd.